Met rasse schreden dichterbij! - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Evelien Vink - WaarBenJij.nu Met rasse schreden dichterbij! - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Evelien Vink - WaarBenJij.nu

Met rasse schreden dichterbij!

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Evelien

10 April 2014 | Nederland, Nijmegen

Selamat Siang!

Vandaag was het dan zover, een grote stap na het boeken van de tickets.. het aanvragen van de visa! Vanochtend om 7.27 met de trein naar Den Haag vertrokken, dat is gewoon nog eerder dan ik normaliter op de fiets vertrek naar het Radboud! Je moet er wat voor over hebben!
In den Haag aangekomen vonden we dat we eerst nog wel even recht hadden op een lekker kopje koffie en natuurlijk iets lekkers! Tsja, als je dan een dagje weg bent, moet je er ook maar een feestje van maken! We hebben heerlijke cappuccino gedronken bij de DE winkel. We zouden om 10:00 een afspraak hebben bij de ambassade, en ook een om 11:00.. We hadden ons dus voorbereid op een lange ochtend en een hoop frustratie. Met de bus vanaf het station naar de ambassade, langs het binnenhof, het vredespaleis en andere Haagse trekpleisters, op naar de wijk met alle ambassades. Van buiten lijkt het super chique.. van binnen, was het niks naar Nederlandse begrippen zullen we maar netjes zeggen.
Bij binnenkomst, eerst langs een wachthokje, een grote sterke Indonesische meneer die onze paspoorten aandachtig heeft bestudeerd,alles wilde weten, de nodige informatie moest invullen, voor we naar binnen mochten. Binnen een nummertje getrokken bij een bijna overleden computer en door naar een kleine balie. Een uiterst vriendelijke mevrouw kon inderdaad zien dat wij een afspraak hadden, alle papieren overhandigd.. hadden ze even vergeten te vertellen dat wij behalve een invitation letter uit indonesie.. ook een verklaring van de radboud universiteit hier moesten hebben.. Gelukkig hebben wij de afgelopen maanden de nodige papieren verzameld en hadden wij wel iets van een officieel papier van de uni.. met stempel en vertrek data.. Eigenlijk voor een ander doel, maar het was dit of onverrichter zake weer huiswaarts! Gelukkig maar!
Met 10 minuten stonden we weer buiten! met de boodschap dat we ze over 3 werkdagen, as maandag (dat is 1 werkdag naar mijn idee..) weer op kunnen halen, maar alleen tussen 15:00-16:00.. crap.. niet praktisch! Gelukkig heeft florien een heel lief vriendinnetje in Den Haag wonen en vindt de ambassade het ook goed als zij de paspoorten ophaalt!

Vervolgens nog even lekker geluncht bij de VD en toen weer huiswaarts gegaan.. Race tegen de klok! voor 16:00 moesten we in Nijmegen nog langs de nodige bureaus... subsidies, verklaringen, begrotingen.. oja onderzoeksstage voor na het coschap nog even aangevraagd.. pfieuw! Zo betrekkelijk eenvoudig als het was om de visa aan te vragen.. zo ingewikkeld was het om een stempel van de rector te krijgen voor OV vergoeding in het buitenland van de DUO.. dat heeft ons nog de meeste tijd gekost! Maar ook dat was vanmiddag om 16:30 allemaal rond!
De To Do lijst voor vertrek wordt steeds korter... alleen nog wat dingen declareren en de pre-toets halen.. (hmm nog maar zo'n 500 pagina's leren) een stevige handbagage rugzak aanschaffen (wat zijn die dingen duuuuuuur! :-( ) en een paar stevige Teva Sandalen.. (ik ga voor praktisch de komende vier maanden) en dan zijn we gewoon min of meer klaar voor vertrek! Het kriebelt enorm, maar ik zie ook als een berg op tegen vertrek!

Time Flies!

• 10 April 2014 - 21:52

Mama:

Ben super trots op je, maar zie zo op tegen je vertrek.